måndag 1 december 2008

Första Inlägget

Jag hade tänkt börja blogga redan i fredags MEN det kom lite annat ivägen, ellr det saknades så att säga en viktig detalj, nämligen kontakt med internet.
Så istället för att skriva nåt vanligt tramsigt så börjar jag med att spy lite galla.

Nu är det dags att börjar jaga vårt "kära" studentnäts ansvariga med blåslampa, knölpåk, pingisracket eller annat lämpligt tillhygge ;)
I helgen var det dags igen. Avbrott.

Det började gå trögt redan i torsdags, efter strömavbrottet vi hade här ute i flogsta. Hur i helsike kan det bli strömavbrott pga av snö inne i tätorten?

I Fredags så blev det värre och jag ringde då den så kallade supporten, eftersom telefonsvararen med driftastatus som vanligt dels inte var uppdaterad (senaste medelande var 15 okt), dels knappt hörbar (låter som om den som pratat in meddelandet står i ett annat rum), så valde jag att prata med en människa istället.

Svaret jag fick på min fråga om de hade några kända störningar här tolkade jag som att de var väl medvetna om att det var något fel som var trasigt.
Vidare svarade vederbörande citat: "jag hoppas att jag får tag på en tekniker innan jag slutar idag"

Detta var alltså i fredags vid 17-tiden, supporten stänger vid 21, så NÅN tekniker måste ju ha funnits att tillgå. Senare på kvällen tackade nätet för sig och "tog helg"

Tydligen var det svårt att hitta en tekniker som kunde åtgärda felet och följdaktligen låg nätet nere totalt under hela helgen.

Förra gången detta hände kunde jag i efterhand acceptera att det tog lite tid eftersom det då (enligt uppgift) rörde sig om ett rent sabotage , någon hade klippt av fiberkabeln nu var det dock frågan om nån konverter som hade dött=utbytbar enhet som BORDE gå att skaffa fram

Uppenbarligen anser inte UpuNet-S att studenter behöver ha tillgång till internet under en helg. För min del innebar detta avbrott att jag inte kunde gå in och "studera" på en nätbaserad kurs, något jag hade planerat att göra denna helg.

Jag kunde inte heller jobba med ett webprojekt eftersom jag varken kom åt FTP eller databas Vilket gjorde att jag ligger efter i tidschemat, vilket gör att jag har en kund som i sin tur ligger efter och förlorar pengar.

Det är dags att UpuNet-S börjar agera som en seriöst leverantör av nättjänser och sluta framstå som den lokala dataföreningen

sådär, nu känns det bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar